Nejstrašnější nedůvěra - nedůvěra v sebe!

Jak žít na podzim

21. listopadu 2007 v 9:06 | volná interpretace článku Ona dnes |  Moje psaní
Podzimní plískanice a stress, je odvěké téma. Nejsem člověk,jehož stress deptá, snažím se za vším hledat něco pozitivního. Včera jsem byla zcela konsternována z toho, že dnešní mladá děvčata tak snadno podléhají stresu. Od rána nebyla s mou kolegyní řeč. Rozmrzelá chodila po oddělení, takřka neodpovídala na dotazy. Člověk by řekl, že má starosti. Za celý den jsem ji nedokázala rozveselit a spravit jí náladu. Jen se přiblížila hodina odchodu, rázem ožila. Nevím, ale myslím si, že se nechá snadno ovládnout černými myšlenkami.
Složení našeho kolektivu je 9:7 ve prospěch těch dříve narozených. A tak vždycky , když mám směnu, setkám se z některou z těch mladších. Snažím se je povzbudit, ale stále chodí do práce s nechutí a otrávené. Jednou jsou unavené ze stavby, podruhé mají nějakou chřipku, nebo co, pak jsou rozhádané s partnerem. Do toho podzimní pošmourno a člověk je ve stressu, raz dva. Nedávno jsem četla pěkné desatero, jak si dobít energii a odolat stresu. Pokusím se jej tady interpretovat. Nepůsobí okamžitě, ale po nějaké době zjistíme, že je nám lépe.
1. Naučme se říkat NE
Je to obtížné, ale dá se to zvládnout. Přitom stačí být jako gramofonová deska (však se tomu také říká, efekt gramofonové desky). Nemusíte nikomu vyprávět důvod svého NE, je to vaše věc, a nemusíte se nikomu zpovídat. Ne, nemůžu ti vyměnit službu, ne, nechci poslouchat tvé nářky.
2. Vykřičte ze sebe pocity.
Nenechávejte svůj smutek, své pochyby a pocity v sobě, vykřičme je ven. Chce se vám plakat nebo se naopak smát, tak to proboha udělejte. Plačte, když je vám do pláče, zakřičte si třeba za zavřenými dveřmi WC. Uvidíte, jak se vám uleví.
3. Myslete vždy na to hezké
Opustil vás partner, co je na tom, vždyť na světě je spousta jiných. Vynadal vám šéf, no bože, však za chvíli bude něco potřebovat on od vás a příjde s prosíkem. Naštvali vás puberťáci, i puberta jednou skončí.
4. Neobviňujte se
Nesvádějte každou věc jenom na sebe a netrapte se maličkostmi. Nikdo není stoprocentní, každému se někdy něco nepodaří. Buďte sví, jste totiž moc dobří, možná nejlepší a to víte jenom vy.
5. No tak se to nepovedlo
Prošvihli jste termín , nepřišli jste včas na poradu, nevadí. Představte si, že za měsíc, dva už nikdo o vašem průšvihu nebude vědět. Svět se přece nezboří, vzchopte se, příště to bude jistě lepší.

6. Vypovídejte se
Zatímco muži od problémů často utíkají, nebo naopak bojují, ženy se řídí heslem "sdělená starost, poloviční starost" Mám-li dobrého přítele, nebo člena rodiny, jemuž důvěřuji, vypovídám se mu s problémy a uleví se mi.
7.Zkuste něco nového
Nedaří li se nám dlouhodobě , zamysleme se nad tím, zda není třeba změny. Najděme si novou zálibu, nového koníčka, aby život nebyl jednotvárný. Možná je čas uzavřít starou kapitolu a pootevřít novou.
8. Namasírujte si nohy
Jestlipak víte, kde v těle sídlí mizerná nálada. Představte si, že na chodidlech. Proveďte tedy koupel a následnou masáž chodidel. Začněte malíčkem a skončete palcem.
9. Odblokujte ramena

Levou rukou uchopte pravé rameno (a naopak), pomalu otáčejte hlavu směrem ke stlačovanému ramenu. Ruku spusťte podél tělapostupně odshora až ke konečkům prstů.
10. Dopřejte si světlo

Světlo v mozku podporuje tvorbu hormonů (serotoninu a endorfinu), které zlepšují náladu. Proto je třeba alespoň 15 minutovou procházku. Že je zataženo nevadí, i zachmuřená příroda má své kouzlo. Hluboko se nadechněte a přivoňte si k přírodě. Po návratu domů se dobře vyspěte.
A vaše tělo bude mít dostatek energie na překonání podzimních nálad!


 


Komentáře

1 Zdenka "ren." | 21. listopadu 2007 v 22:01 | Reagovat

Nesnášela jsem podzimní plískanice.Dnes už mi nevadí,jdu v dešti a koukám, jak ta příroda je i v tomto nečase zase jinak krásná,takže ať je jak chce,jsem ráda za každý den, který mi byl dán.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama