Nejstrašnější nedůvěra - nedůvěra v sebe!

Pár rad o letním grilování

10. července 2007 v 10:51 | časopis GLANC |  Něco dobrého na zub

9 zásad, aby bylo lépe a ne hůř

1. Gril drhněte ocelovým kartáčem, kovové části rožně potřete jedlým olejem.
2. Používejte kvalitní dřevěné uhlí.
3. Maso před grilováním maribujte, je pak křehčí, má lepší i vůni. A naložené maso uchovávejte v ledničce (max. +4 st.)
4. Před grilováním si důkladně umyjte ruce potřísněné manipulací se syrovým masem. Syrové suroviny (ovoce, zelenina) chraňte před stykem se syrovým masem. Nebezpečí přenosu, např. salmonelozy:
5. Mleté hovězí raději negrilujte. Uvolňují se z něj rychleji nezdravé látky.
6. Vyberte si libová masa a drůbež (odstraňte kůži a tučné okraje, aby tuk neodkapával na žhavé uhlí).Grilujte mimo přímý dosah plamenů.

7. Suroviny pokládejte na dobře rozehřátý rošt potřený olejem. Maso otáčejte, ale nepropichujte.
Větší kousky nejdřív prudce osmahněte, aby se vytvořila kůrka a nevytékala šťáva.

8. Uvnitř masa je třeba zajistit teplotu, alerspoň 72 st. C. (po dobu 10 minut).

9. A ještě něco: Gril rozhodně při dešti nepřenášejte do dřevníku ani do stodoly!

Pár tipů pro Vás

Polévková lžíce olivového oleje ruší cholesterol ze dvou vajec. Takže pokud jíte vejce zvlášť často, nezapomeňte na něj.
Jídlo ovlivňuje zdraví víc než geny, Přestaňte se vymlouvat, že něco máte "v rodině". Podle výzkumu ovlivňuje strava a pohyb zdraví až ze 70%.
Klobásu před pečením dáme na několik minut do vařící vody. Při pečení pak nepraskne.
Salám má vždy viset, nikdy nemá ležet.
Vystřikování tuku při opékání masa zabráníme, vsypeme-li do pánve nejdříve trochu soli.
Vyložením pánve alobalem při smažení si ušetříme práci s jejím čiˇštěním.
Mastné nože a talíře před mytím nejdříve otřeme papírem sajícím tuk. Nože od cibule, ryb a jiných páchnoucích pokrmů ztrácejí puch, potíráme-li je vlhkým hadříkem posypaným solí.
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama